AANBOD EN VOORRAAD


Wat kan ik vinden op de website van online apotheek Pharmonline?

Op onze website kan u een uitgebreid assortiment van kwalitatieve producten terugvinden, zoals verzorgingsproducten, voedingssupplementen, schoonheidsproducten en voorschriftvrije geneesmiddelen.

Het is bij wet verboden in België om geneesmiddelen op het internet te verkopen op medisch voorschrift. In de apotheek kunnen wij u verder helpen. Het kopen van bijzondere geneesmiddelen op het internet, op medisch voorschrift, is niet zonder gevaren. De kwaliteit van online geneesmiddelen kan niet gegarandeerd worden en de kwaliteit is niet altijd goed. Wij adviseren u om geneesmiddelen op voorschrift/recept altijd via uw apotheek te halen.

Ik zoek een bepaald product, hoe kan ik dit snel vinden?

Er zijn verschillende manieren om snel het gewenste product te vinden:

  1. Zoeken (eenvoudig of uitgebreid)
    Als u de naam van het gewenste product kent, dan kan u snel op zoek gaan naar het gewenste product. Onze razendsnelle zoekfunctie is op iedere pagina beschikbaar.
  2. Navigeren op basis van categorieën
    Zoekt u niet naar een bepaald product, maar eerder voor een oplossing voor uw probleem of kwaaltje, navigeer dan doorheen onze categorieën. Tijdens de navigatie wordt de productenlijst aangepast. U krijgt enkel producten te zien die aan deze categorie toegekend werd door onze apothekers. Dit is zonder twijfel de beste manier om een aantal gelijkaardige producten met elkaar te vergelijken.
    U kunt de getoonde lijst van producten op ieder ogenblik verfijnen door te filteren op merk, prijs, promotie en/of beoordeling.
  3. Navigeren op basis van merken
    Bent u een fanatieke gebruiker van een welbepaald merk, dan is het waarschijnlijk meer aangewezen om op zoek te gaan naar het gewenste product op basis van dat merk. Na het aanklikken van een merk heeft u de mogelijkheid om een categorie te selecteren waarin de producten van dit merk voorkomen. 
    Bovendien kan u ook hier filteren op prijs.

 

Ik kan een bepaald product niet vinden. Kan u mij helpen?

Vindt u het product niet waar u naar op zoek bent, aarzel niet om contact op te nemen op info@pharmonline.be. Wij helpen u met plezier verder!

 

Ik weet niet zeker welk product ik nodig heb, kan ik hierin advies krijgen?

Professioneel apothekersadvies op maat is onze grootste troef. Om het juiste advies te krijgen kan u zich best eerst registreren en daarna uw vraag stellen via ons contactformulier. Op die manier beschikken we meteen over de nodige gegevens om terug contact met u op te nemen en u het beste advies te geven.
 

Verpakking en productinformatie

De verpakking en de informatie op de verpakking van de producten die wij verkopen op onze websites zijn in het Frans en in het Nederlands.
Indien u de producten buiten België laat leveren, dan moet u weten dat de verpakking en de informatie op de verpakking van de producten niet in de officiële taal van uw land zullen zijn.
Indien u op onze websites besteld dan gaat u hiermee akkoord.
We zullen ons best doen om de product informatie op onze websites te publiceren in meerdere talen. U kan ook contact opnemen met onze klantendienst indien u meer vragen heeft.

 

Er staat geen bijkomende informatie bij het product dat mij interesseert? Wat nu?

We doen al het mogelijke om onze database zo goed mogelijk aan te vullen door vaak contact op te nemen met de verschillende laboratoria. We bieden duizenden producten aan en het aanvullen van de informatie, foto's en bijsluiters is een prioriteit. Indien u vragen heeft over een bepaald product, contacteer ons gerust voor meer informatie. Zo kunnen we ook onze site blijven aanvullen.

 

Hoe weet ik of een bepaald product op voorraad is?

Als een produkt op de webshop verschijnt is het ook bij ons voorradig. Produkt die in stockbreuk of uit handel zijn zijn niet zichtbaar op de webshop.

U kan enkel producten bestellen en laten leveren die op voorraad zijn.





BESTELLEN

 


 


Kan ik ook telefonisch bestellen?

Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om telefonisch een bestelling bij ons te plaatsen.

Een bestelling kan snel en eenvoudig via onze website geplaatst worden.

Mocht u toch nog vragen hebben tijdens de bestelling, kan u ons steeds telefonisch contacteren.

 

Hoe werkt het winkelmandje?

Het winkelmandje is een virtueel winkelmandje waarin u alle producten verzameld die u wilt bestellen. Het winkelmandje blijft ten allen tijde staan op de website rechtsbovenaan uw scherm. 
Zowel in de productenlijst als op de detailfiche van een product kan u op ieder moment een product toevoegen aan dit winkelmandje. Daarbij kan u ook de gewenste hoeveelheid aanpassen.

 

Hoe weet ik of mijn bestelling succesvol afgerond werd?

Uw bestelling is succesvol als u een bevestigingsmail ontvangen met bevestiging van uw betaling.

 

Kan ik een factuur ontvangen voor mijn bestelling?

U kan een factuur ontvangen van uw bestelling. 


Stuur uw factuurgegevens door via info@pharmonline.be samen met het bestelnummer, wij bezorgen u zo snel mogelijk een factuur.


Opgelet: facturen voor zakelijke klanten zijn enkel mogelijk voor Belgische zakelijke klanten.

 

Wat is mijn bestelnummer?

Uw bestelnummer is het getal automatisch gegenereerd wordt bij iedere bestelling. U kan dit terugvinden op :

  • De mail met betalingsinstructies wanneer u gekozen heeft voor een betaling met bankoverschrijving.
  • De bevestigingsmails van het verzendsklaarmaken & versturen van uw bestelling
  • De verzendnota bij uw bestelling

 

Kan ik de verwerking van mijn bestelling nagaan? Kan ik de status van mijn bestelling zien?

Via e-mail houden we u op de hoogte van de status van uw bestelling. Zo krijgt u een e-mail wanneer:

  • uw bestelling correct geregistreerd werd
  • het pakket met uw bestelling onderweg is voor aflevering

 

Ik heb zojuist besteld, maar ben iets vergeten. Kan ik mijn bestelling nog aanpassen?

Het is niet mogelijk om via de website uw bestelling aan te passen, eens u uw bestelling bevestigd hebt.
Indien u toch nog een product wil toevoegen aan uw bestelling, gelieve zo spoedig mogelijk contact op te nemen met ons. Zodra u een verzendbevestiging heeft ontvangen via mail kunnen wij niets meer wijzigen aan uw bestelling. 

 

Ik heb zojuist besteld, maar heb spijt van mijn keuze. Kan ik de bestelling nog annuleren?

U hebt het recht de bestelling te kunnen annuleren zolang deze nog niet verzonden is. Tot op het moment dat u een verzendbevestiging krijgt, kan u uw bestelling kosteloos annuleren door een mail te sturen naar info@farmaline.be met als onderwerp “Annulatie bestelling” en de vermelding van uw bestelnummer.

 

Ik heb zojuist besteld, maar heb mij vergist van afleveradres. Kan ik dit nog veranderen?

Het is niet mogelijk om via de website het afleveradres te wijzigen, eens u uw bestelling bevestigd hebt in het bestelproces.

U kan het adres nog laten wijzigen door zo spoedig mogelijk contact op te nemen met Pharmonline via e-mail. Dit kan via het e-mailadres info@pharmonline.be met als onderwerp “Wijziging afleveradres” en met de vermelding van uw bestelnummer en het nieuwe afleveradres.

Opgelet: Zodra u van ons de bevestiging hebt ontvangen dat uw pakket verzonden werd kan u het afleveradres niet meer handmatig laten veranderen.

 

Kan ik via fax of telefoon bestellen?

Het is niet mogelijk om via fax of telefoon te bestellen. Enkel via de website kan u een bestelling plaatsen. Via telefoon kan u wel terecht met dringende vragen of problemen op het volgend nummer: 012 743851.

 

Ik heb per ongeluk 2 x besteld. Wat moet ik doen?

Indien u een dubbele bestelling hebt geplaatst door een menselijke of technische fout, vormt dit normaal geen probleem. Wanneer u 1 van de 2 bestellingen betaalt, zullen uw bestelde producten geleverd worden. Toch vragen we u een mailtje te sturen naar info@pharmonline.be met als onderwerp “Problemen met bestelling”, waarin u het probleem beschrijft vergezeld met de 2 bestelnummers.

Als u ook beide bestellingen per vergissing betaald hebt, neemt u best zo snel mogelijk contact op met ons team. Dit kan via het e-mailadres info@pharmonline.be met als onderwerp “Problemen met bestelling”, met vermelding van de 2 bestelnummers en de uitleg van het probleem.

  

Kan ik een bestelling plaatsen op basis van producten die ik eerder gekocht heb?

U kan een bestelling plaatsen op basis van producten die u eerder naar onze virtuele kassa hebt gebracht en al dan niet afgerekend. Als u ingelogd bent, kan u in uw profielpagina uw bestelhistoriek opvragen. Na selectie van een van de voorgaande winkelmandjes, kan u op de knop "Deze bestelling opnieuw plaatsen" drukken. Daardoor wordt de inhoud van uw geselecteerde bestelling opnieuw toegevoegd aan uw huidig winkelmandje. U kan daarna nog steeds veranderingen aanbrengen aan de inhoud van uw bestelling.

 

Wat is een promotiecode?

Een promotiecode is een code die u van Pharmonline krijgt, om een voordeel/promotie/korting op een bepaald product of bestelling te verkrijgen. Deze code wordt soms uitgestuurd bij acties (bv. een gratis levering of een gratis product bij uw bestelling). Hierom vragen heeft geen zin, omdat dit een geautomatiseerd proces is. 

 

Hoe gebruik ik mijn promotiecode?

Vooraleer u uw bestelling bevestigd, kan u een promotiecode invoeren. De inhoud van uw mandje wordt automatisch aangepast naargelang de ingevoerde code.
Let op : Er kan slechts 1 promotiecode per bestelling gebruikt worden.

 

 

BETALEN


 

 

Hoe kan ik veilig betalen?

Als u een bestelling plaatst bij Online apotheek Pharmonline kan u online betalen. Online betalingen verlopen via het beveiligde systeem van de firma Mollie.

Na het bestelproces op de website van Pharmonline, komt u automatisch terecht op de beveiligde site van Mollie. Uw versleutelde betaalgegevens zijn via een beveiligde SSL-verbinding ingevoerd in hun systeem. Daardoor zal er nooit kritische betaalinformatie van u opgeslagen worden op onze website.

Op die manier verzekeren wij u maximale veiligheid en kan u uw online betaling in alle vertrouwen bij Mollie afhandelen. Lees hier meer over de Mollie privacy regeling.

 

Welke betaalmogelijkheden biedt u aan?

Momenteel bieden we de volgende betaalmogelijkheden aan:

  • Visa
  • Mastercard
  • Belfius Direct Net
  • Bancontact / Mistercash (enkel Belgische banken)
  • Maestro
  • Paypal

 

Kan ik ook achteraf betalen?

Helaas is het niet mogelijk om bij de levering, onder rembours, cash of op rekening (factuur) te betalen.

Van zodra wij uw betaling ontvangen hebben, wordt uw bestelling zo spoedig mogelijk verwerkt en verstuurd.

 

Ik ben niet zeker dat de betaling correct afgerond werd, wat kan ik doen?

Wanneer de betaling van een bestelling bevestigd wordt aan Pharmonline, wordt er naar de klant een extra bevestigingsmail gestuurd. Daarmee weet u dan zeker dat de betaling correct afgerond is.

Wanneer u echter problemen gehad heeft bij de betaling, of u denkt een vergissing gemaakt te hebben, neemt u best zo snel mogelijk contact op met Pharmonline. Dit kan via het e-mailadres info@pharmonline.be met als onderwerp “Navraag betaling” en vermelding van het bestelnummer.

 

Kan ik kiezen voor betaling bij ontvangst van het pakket (onder rembours)?

Het is niet mogelijk om te kiezen voor betaling bij ontvangst van het pakket. Gelieve een keuze te maken tussen de beschikbare betaalmogelijkheden.

 

Kan ik betalen met een bankcheque?

Het is niet mogelijk om te betalen met een bankcheque. Gelieve een keuze te maken tussen de beschikbare betaalmogelijkheden.

 

 

 

LEVERING



Hoeveel bedragen de verzendkosten ?

Voor levering aan huis doen we beroep op Bpost. De tarieven voor levering zijn als volgt :

Voor Belgie bedragen de verzendkosten 2,95 € voor alle bestelling onder de 40 €. Bij bestellingen boven de 40 € is de levering gratis !

Voor leveringen naar de rest van Europa bedragen de verzendkosten 19,95 €. Bij bestellingen boven de 300 € is de levering gratis.

 

 

Wat is de leveringstermijn ?

De aangegeven leveringstermijn is van toepassing vanaf het moment dat uw betaling is bevestigd en u een bevestigingsmail daarvan heeft ontvangen.

Bij bestellen vóór 12 uur bedraagt de leveringstermijn :

  • voor Belgie : 1 à 2 werkdagen
  • voor Nederland / Luxemburg / Duitsland : 2 à 3 werkdagen
  • voor de rest van Europa : 3 à 5 werkdagen

 

Kan ik mijn pakket ook laten leveren bij een afhaalpunt of in een pakjesautomaat van Bpost ?


Dat is geen probleem, bij het afsluiten van uw bestelling krijgt u de keuze of u uw pakket thuis, op een afhaalpunt of in een pakjesautomaat wil laten bezorgen.

 

 

Kan ik mijn bestelling laten leveren op een ander adres dan mijn thuisadres ?

U kan uw bestelling op een ander adres dan uw thuisadres laten afleveren. Bij het afrekenen van uw bestelling kan u bij het gewenste leveradres eventueel een ander adres, een afhaalpunt of een pakjesautomaat ingeven. U kiest best voor een adres waar iemand aanwezig is die tijdens de kantooruren uw pakket in ontvangst kan nemen.

 

 

Hoe word ik op de hoogte gesteld dat mijn pakket onderweg is ?

Na de bevestigingsmail van uw betaling wordt uw pakket zo snel mogelijk klaargemaakt. Bij verzending ontvangt u een tweede mail met bevestiging van de verzending, hierin vindt u een traceernummer waarmee u uw bestelling online kunt volgen.

 

 

Ik was niet thuis op het moment van levering, wat nu ?

Als u niet aanwezig was op het moment van levering, laat de postbode een briefje achter in uw brievenbus. Daarna kunt u bpost contacteren voor een tweede aanbieding op het leveringsadres, ofwel kan u het pakje gedurende 14 dagen afhalen in uw dichtstbijzijnde postkantoor / postpunt.

 

De leveringstermijn duurt langer dan verwacht. Wat moet ik doen ? 

Als een pakket 3-4 dagen na de verwachte leveringstermijn nog steeds niet aangekomen is, neemt u best concact met ons op. Wij onderzoeken de levering en houden u op de hoogte.

 

 

Wat in geval van schade ? 

Indien uw pakket beschadigd of incorrect is dient u ons hiervan op de hoogte te stellen binnen 14 kalenderdagen. 

 

DIENST NA VERKOOP


Kan ik een bestelling retourneren?

Bestellingen van geneesmiddelen en andere medische hulpmiddelen kunnen niet geretourneerd worden. Enkel in geval van gebrek mag u, na het contacteren van pharmonline, een bestelling retourneren.
Ander bestellingen kan u retourneren binnen een termijn van 7 dagen, uiteraard ongebruikt en in de originele verpakking. De kosten en verantwoordelijkheid van deze verzending is ten uwe laste.

Lees ook altijd goed de algemene voorwaarden voor u een bestelling terugstuurt.

 

Ik heb het verkeerde product ontvangen of een product dat ik niet besteld heb. Wat doe ik?

Indien u een verkeerd product of een niet besteld product hebt ontvangen vragen we u contact op te nemen met onze klantendienst op info@pharmonline.be met vermelding van uw bestelnummer. Wij zullen dan zo snel mogelijk deze vergissing rechtzetten.

 

Mijn pakket is onvolledig. Wat nu?

Ook in dit geval vragen we u contact op te nemen met onze klantendienst op info@pharmonline.be met vermelding van uw bestelnummer. Wij zullen dan zo snel mogelijk deze vergissing rechtzetten.

 

Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?

Indien het pakje zwaar beschadigd is of indien de verpakking geopend is neemt u deze best nooit in ontvangst. Noteer alvast op de levering/ontvangstbon dat het pakje beschadigd is.

Eventueel kan u samen met de vervoerder controleren of het aantal producten juist is en de staat van de producten nazien. Neem een aantal foto’s, neem contact op met ons en bezorg ons de foto’s en een omschrijving van het probleem. Wij hebben deze informatie nodig om u verder te helpen.

 

Mijn pakket werd niet geleverd. Wat nu?

Wanneer er niemand aanwezig was om het pakket op het leveringsadres aan te nemen, zal er in uw brievenbus een kennisgeving te vinden zijn. Daarop staat vermeld hoe u contact kan opnemen met Bpost om evt een nieuwe levering af te spreken. U kan uw pakket tot 14 dagen afhalen in uw kortstbijzijnde postkantoor of postpunt.

Als u echter geen enkel bericht ontvangen hebt, neemt u best contact ons op. Wij zullen dan het leveringsprobleem onderzoeken en een gepaste oplossing voorstellen.

 

OVERIGE VRAGEN


 

Geeft u kortingen voor bepaalde beroepen of sectoren?

Jammer genoeg is het niet mogelijk een bijkomende korting te verkrijgen.

Pharmonline is een erkende apotheek en respecteert de deontologie van de Orde der apothekers die formeel elke discriminerende korting aan haar leden verbiedt.

De prijzen zijn vrij, maar moeten voor iedereen dezelfde zijn.

 

Kunt u een evenement van welke type dan ook sponsoren?

Jammer genoeg is de toegelaten publiciteit voor een apotheek erg beperkt. De Orde der apothekers wil namelijk geen commercieel imago creëren voor het beroep van apotheker.

Pharmonline respecteert deze bevelen nauwgezet door geen enkele vorm van sponsoring toe te passen.

 

Is het mogelijk om stalen te ontvangen van een product voor ik een aankoop doe?

Wij begrijpen dat het heel prettig is om, voordat u overgaat tot de aankoop van een product, de mogelijkheid te hebben dit te proberen door middel van een sample. Helemaal als het een merk of product betreft dat u nog nooit heeft gebruikt.

Het is voor ons alleen niet mogelijk om iedereen zomaar samples te gaan opsturen. De realiteit is dat wij van verschillende merken op verschillende tijdstippen samples ontvangen en geen zekerheid hebben welke samples we op voorraad hebben of krijgen om aan u te geven. Daarnaast is het ook zo dat de kosten voor het versturen van samples snel oploopt. Wij proberen bij bestellingen een sample te doen maar kunnen dit niet garanderen. Het gaat hierbij dan om willekeurige samples van de verschillende merken die wij voeren. Wij hopen dat u deze samples kunt waarderen en begrip heeft voor ons standpunt.

 

Wordt mijn pakje wel discreet verzonden?

Het pakje is erg discreet, de bestelling wordt verpakt in een bruine doos zonder enige verwijzing naar de inhoud.

De inhoud van de doos wordt ook niet op de buitenkant vermeld en het is niet mogelijk de inhoud te bekijken, aangezien de doos gesloten wordt door kleefband.

 

Ik heb het antwoord op mijn vraag niet gevonden.

Als u geen sluitend antwoord gevonden hebt op uw vraag, kan u ons altijd bereiken via:

  • Mail:  info@pharmonline.be
  • Telefoon
  • Het contactformulier

Wij nemen dan zo snel mogelijk terug contact op met u om uw vraag te beantwoorden.